Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU W JEŻOWIE
7.00 – 8.00 – Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne).Kształtowanie umiejętności społecznych, inicjowanie rozmów z dziećmi, obserwacje dzieci, praca indywidualna.
8.00 – 9.00–Zabawy swobodnei ukierunkowane przez nauczyciela integrujące grupę. Poranne ćwiczeniagimnastyczne i zabawy ruchowe. Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję np.: słuchową, wzrokową, grafomotorykę wyrabianie nawyków higienicznych, kulturalnych, samoobsługowych.Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 9.30 – Śniadanie.
9.00 – 10.15– Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne różnego typu realizowane według założeń podstawy programowej dla danej grupy wiekowej. Organizowanie zabaw twórczych, muzycznych, ruchowych, zgodnie z tematyką zajęć.
10.15 – 11.50– Pobyt dzieci na świeżym powietrzu: zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe, działalność badawcza, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Uczenie się zasad warunkujących bezpieczeństwo dziecka w różnych sytuacjach życia przedszkolnego. Przygotowanie do obiadu.
11.00– 12.25 – Obiad.
11.30 – 13.00– Czytanie i słuchanie bajek, baśni, wybranych pozycji z literatury dziecięcej, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy. Praca indywidualna i grupowa, kompensacyjno– wyrównawcza w małych grupach, zajęcia stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy i ćwiczenia dostosowane do możliwości i zainteresowań dziecka. Przygotowanie dzieci do uroczystości przedszkolnychi zabawy swobodne z wyboru dzieci.
13.00 – 13.30 – Organizowanie zajęć dodatkowych wg opracowanego harmonogramu, zabawy swobodne w sali, działalność plastyczno –techniczna, zabawy muzyczno - ruchowe.
13.30 – 13.40 – Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczno – porządkowe.
13.40 – 14.00 - Podwieczorek. Czynności samoobsługowe.
14.00 – 16.00 - Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy inspirowane przez dzieci w kącikach zainteresowań, zabawy edukacyjne, rozmowy indywidualne i prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.