Zespół Szkolno - Przedszkolny w Jeżowie

• Lokalizacja

Poniedziałek, 2024-05-20

Imieniny: Bazylego, Bernardyna

Warmia, Mazury, Mierzeja Wiślana, Kąty Rybackie, Krynica Morska... - Tu byliśmy...

W dniach 6 - 8 czerwca uczniowie klas szóstych i siódmej wraz z wychowawcami: Panią Beatą Wyszomirską, Panią Wiolettą Fert, Panią Beatą Szulc i Panem Pawłem Chwalińskim przebywali na trzydniowej wycieczce szkolnej.

Łączyliśmy wypoczynek ze zdobywaniem wiedzy historycznej, przyrodniczej, religijnej i  geograficznej. Zwiedziliśmy zamek w Nidzicy, byliśmy na polach Grunwaldu, przyglądaliśmy się piętnastowiecznej zbroi rycerskiej i zastanawialiśmy się, ile trudu musiał ponieść rycerz obciążony ciężkim pancerzem, by walczyć w obronie Ojczyzny.

Wieczorem podziwialiśmy zachód słońca i kąpaliśmy się w Bałtyku. A pogoda była piękna, jak w tropikach...

Z latarni morskiej przyglądaliśmy się polskiej granicy z Rosją.

Zwiedziliśmy Frombork i malownicze, pełne pięknych zabytków Chełmno, gdzie bardzo szanuje się polską historię i tradycję. Z Krynicy Morskiej wyruszyliśmy w rejs statkiem, skąd podziwialiśmy skąpane w słońcu okolice, wsłuchiwaliśmy się w szum fal i robiliśmy tysiące zdjęć, by zatrzymać czas i  po powrocie z wycieczki wspominać szczęśliwe chwile, gdy byliśmy razem.

A w uszach każdemu brzmiały słowa piosenki :

,,Ja to mam szczęście, że w tym momencie żyć mi przyszło w kraju
nad Wisłą, ja to mam szczęście...
Mój kraj szczęśliwy, piękny, prawdziwy...
Ludzie uczynni w sercach niewinni, mój kraj szczęśliwy..."